Program

Menu


Projekt pt. „PROGRESS - Rozwój naukowo-badawczy Uniwersytetu Morskiego w Gdyni w naukach o zarządzaniu i jakości” dofinansowany ze środków Ministra Nauki w ramach Programu „Regionalna inicjatywa doskonałości”. Wartość dofinansowania projektu wynosi 1 551 000,00 zł. Nr RID/SP/0023/2024/01

Szkolenie w zakresie metodyki prowadzenia badań naukowych
 i nawiązywania współpracy z ośrodkami w kraju i za granicą
w zakresie nauk o zarządzaniu i jakości

Cel szkolenia:

Wzrost kompetencji pracowników WZNJ i doktorantów w zakresie przygotowania i realizacji badań naukowych i intensyfikacja współpracy z otoczeniem zewnętrznym w celu komercjalizacji wyników badań naukowych.

Termin szkolenia:

26-27 maja 2025 rok

 

Dzień I 26.05.2025

8:00-09:30 Wprowadzenie do procesu badawczego

Definiowanie celów badania, formułowanie hipotez badawczych, określanie zakresu i celów badania, w tym studia przypadków.

9:30-09:45 przerwa kawowa

9:45-11:15 Modele postępowania badawczego

badania społeczne, badania jakościowe (model indukcyjny i abdukcyjny), badania ilościowe (model hipotetyczno-dedukcyjny)

11:15-11:30 przerwa kawowa

11:30-13:00 Projektowanie badań

dobór metody badawczej, planowanie próby badawczej do badań ilościowych oraz do badań jakościowych, dobór technik i narzędzi badawczych, w tym studia przypadków

13:00-13:30 przerwa obiadowa

13:30-15:00 Rekrutacja uczestników badań

etyka w badaniach nauk społecznych, zasady dobrej praktyki badawczej, ochrona danych osobowych, metody rekrutacji

 

Dzień II 26.05.2025

8:00-09:30 Realizacja badań

standardy przeprowadzania badań, metody i narzędzia wspomagające gromadzenie danych i ich weryfikacji, techniki zbierania danych

9:30-09:45 przerwa kawowa

9:45-11:15 Dobór metod i narzędzi do analizy danych

analizy jakościowe, w tym studia przypadków, analizy ilościowe, triangulacja metod, błędy popełnione w doborze metod i narzędzi

11:15-11:30 przerwa kawowa

11:30-13:00 Komercjalizacja wyników badań naukowych

Omówienie procesu komercjalizacji - od identyfikacji pomysłu po wprowadzenie go na rynek. Zasady wyboru tematów badawczych i identyfikacja potencjalnych obszarów komercjalizacji. Ocena projektów pod kątem innowacyjności, potencjału rynkowego i biznesowego.

13:00-13:30 przerwa obiadowa

13:30-15:00 Komercjalizacja wyników badań naukowych (cd.)

Przykłady udanych projektów komercjalizacji wyników badań - analiza studiów przypadku związanych z komercjalizacją. Jednostki wspierające komercjalizację wyników badań naukowych.

 

Prowadzący:

prof. dr hab. Wojciech Czakon, dr h.c.

Profesor zwyczajny Uniwersytetu Jagiellońskiego, doktor honoris causa Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.

Ekonomista, badacz uwarunkowań decyzji strategicznych indywidualnych, organizacyjnych i międzyorganizacyjnych, w tym behawioralnych uwarunkowań zachowań strategicznych, koopetycji, współpracy strategicznej, strategii, procesów i struktur sieci międzyorganizacyjnych oraz metodologii badań.

Kierownik Katedry Zarządzania UJ, członek Rady Doskonałości Naukowej, członek Komitetu Nauk Organizacji i Zarządzania Polskiej Akademii Nauk.

Członek kolegium redakcyjnego “Long Range Planning”; “Journal of Family Business Strategy”, “Journal of Entrepreneurship Management and Innovation”; “Central European Management Journal”.

Kierownik grantów finansowanych przez NCN oraz ze środków UE. Autor ponad 200 publikacji, szczegóły: RUJ,  ORCID, GOOGLE SCHOLAR.

Wytworzył informację:

11.09.2024
Wprowadzenie:
M.Schmidt 11.09.2024
Ostatnia modyfikacja:
M.Schmidt 12.05.2025